Miként változik az online fizetés?
A fizetést jóváhagyó pénzügyi szolgáltatónak (pl. bank) a lehetséges háromféle azonosítástípusból legalább kettő használatával egyértelműen azonosítania kell a fizetést vagy banki műveletet kezdeményező személyt.
Jelenleg az SMS-ben kapott kód és a banktól érkezett jelszó megadásával, de akár telefonod ujjlenyomat-olvasójával, netán arcfelismeréssel (pl. Face ID) azonosíthatod Magad. Tehát, több bank alkalmazza az ún. SecureCode nevű hitelesítést.
Ez bővül az új, erős ügyfélhitelesítést biztosító Identity Check megoldással, amely további azonosítási módokat tesz lehetővé (jelszó, ujjlenyomat-olvasó, arcfelismerés).
A kártyakibocsátó döntése, hogy az azonosítási lehetőségek közül melyiket választja, illetve alkalmaz-e kivételkezelési szabályokat. https://erosugyfelhitelesites.hu/hogyan-mukodik
1. Online fizetésnél megadod a kártyaadataidat.
2. A kártyakibocsátó banktól kétféle módon érkezhet egy üzenet, hogy azonosítsd Magad
- A) Egy értesítést a mobiltelefonodra, a banki mobilalkalmazásban.
- B) SMS-ben egy egyszer érvényes kód.
3. A fizetési művelet azonosítása
Az SMS-ben kapott kódot, egy automatikusan megnyíló felületen kell megadnod a fizetési folyamatban, ott beírnod a titkos kódot vagy jelszót, amelyet bankodtól kapsz, vagy saját magad állítottál be korábban...
- Amennyiben az értesítést a banki mobilalkalmazásban kapod:
- Lehetőséged van ujjlenyomatos, arcfelismeréses hitelesítésre.
- Ha nem rendelkezel ujjlenyomat-azonosításra vagy arcfelismerésre alkalmas mobiltelefonnal, érdeklődj bankodnál a számodra elérhető megoldásokról.
4. A sikeres azonosítás után a kártyakibocsátó bank elbírálja az online fizetést.